Tanie linie lotnicze oferują wiele lotów do najróżniejszych miejsc w okazyjnych cenach. Z tej przyczyny pasażerowie planujący wakacje za granicą często decydują się na zakup biletów u takich przewoźników. Jednak to właśnie budżetowi przedsiębiorcy lotniczy odpowiadają za przeważającą liczbę przypadków odwołania lub znacznego opóźnienia lotu. Jak w takim razie można uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot Wizz Air?

Odwołany lot Wizz Air

W przypadku odwołania lotu przez linię lotniczą odszkodowanie należy się, jeżeli pasażerowie dowiedzieli się o anulowaniu podróży mniej niż dwa tygodnie przed planowanym wylotem, a przewoźnik nie zaoferował lotu alternatywnego na zbliżonych warunkach. Oprócz zryczałtowanej rekompensaty, pasażerom przysługuje także roszczenie o zwrot dodatkowych kosztów poniesionych np. na zakup jedzenia, napojów, rezerwację tymczasowego hotelu bądź transport – dlatego pamiętaj, by zachować paragony! Trzeba jednak mieć na uwadzę, że linia lotnicza nie będzie musiała płacić odszkodowania, jeżeli odwołanie było skutkiem tzw. “siły wyższej”.

Opóźniony lot Wizz Air

Jeżeli dojdzie do opóźnienia lotu, wówczas rekompensata będzie należna, jeżeli ostatecznie samolot dotrze do miejsca docelowego później niż trzy godziny przed planowaną godziną przylotu. W takiej sytuacji także pasażerowie mogą żądać zwrotu dodatkowych kosztów, zaś linia lotnicza ma możliwość uniknąć odpowiedzialności, jeśli wykaże, że opóźnienie nastąpiło z uwagi na nadzwyczajne okoliczności.

Reklamacja za odwołany lub opóźniony lot

Termin na wysłanie reklamacji do Wizz Air za odwołany lub opóźniony lot wynosi jeden rok od daty lotu, po tym czasie roszczenie ulega przedawnieniu. Reklamację można złożyć na piśmie przesłanym do przewoźnika, bądź poprzez formularz na stronie internetowej linii lotniczej. Przedsiębiorca transportowy ma termin 30 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację, jednak w praktyce Wizz Air najczęściej albo w ogóle nie reaguje na zgłoszenia, albo wysyła identyczne blankietowe odmowy wypłaty odszkodowania bez wskazania konkretnej przyczyny. W takiej sytuacji jedynym sposobem na uzyskanie należnej rekompensaty jest złożenie pozwu do sądu.

Pomoc kancelarii prawnej

Na rynku funkcjonują kancelarie zajmujące się fachowym wsparciem i reprezentacją klientów, których loty zostały odwołane lub opóźnione. Nawiązując współpracę z pełnomocnikiem zwiększysz prawdopodobieństwo uzyskania rekompensaty, bowiem profesjonalista będzie wiedział jak najskuteczniej sporządzić reklamację, rozważy wszystkie istotne okoliczności sprawy i przeprowadzi w Twoim imieniu proces sądowy. Z tych przyczyn, aby uniknąć niepotrzebnych nerwów w korespondencji z pracownikami obsługi klienta Wizz Air, najlepszym rozwiązaniem może być szybkie przekazanie swojej sprawy prawnikowi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here